LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, augusti 06, 2015

Köttgryta ala Dajana!!

Äntligen!! sommaren här!! Så underbart och härligt! 
Sitter i bilen på väg till Halmstad för lite familje mys!
Dagar som denna vill man verkligen inte stå inne och laga mat, jag brukar se till att laga mat kvällen innan så man bara kan värma upp när man är hungrig! 
Voala du kan njuta av hela soliga dagen! 
Här kommer mitt recept på världens godaste köttgryta och ännu bättre är att den smakar som bäst dagen efter! 
Njut av livet! 

Köttgryta ala Dajana!

1 kg grytbitar av nöt
1 msk kalvbuljong
1 tsk svartpeppar 
Bryn köttet till den får fin färg, häll på ca 2 dl vatten och koka upp, låt sjuda under lock 1 tim. Fyll på med vatten om det behövs.
Tillsätt 
4 msk tomatpuré
4 msk paprikapure
1/2 purjolök ( stora bitar)
20-30 små hela championer
Låt sjuda ytterligare 30 min på låg värme! 
Servera till blomkålsmos, blomkålsris eller shiratakinudlar, valet är fritt! 

Smaklig måltid! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar