LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, augusti 26, 2015

Köttfärssås med Zucchinipasta!!

När man vill att maten ska gå snabbt!! Är köttfärssås ett toppen alternativ! 
Jag byter ut pastan mot hyvlad zucchini eller Shiratakinudlar! Super gott!! Köttfärssåsen innehåller tomatpuré och olika kryddor så den är inte helt fri från kolhydrater vilket är svårt att få till så vidare man inte äter näst intill bara kött! men som tidigare sagt handlar allt om hur strikt man vill vara?!? och vad syftet är med att äta lågkolhydratkost?!? 
Vill man gå ner i vikt eller må bra? Eller varför inte båda delarna?!?
Det viktigaste tycker jag är att man kan leva med det! 
Att vardagen fungerar på ett smidigt sätt utan att behöva massa extra planering när det kommer till maten för då brukar det rinna ut i sanden ganska fort! 
Man orkar helt enkelt inte med det i längden. 
Gott folk! 
Tänk på att det viktigaste är att må bra och att man får vardagen att fungera, resten går alltid att lösa! 
Här kommer receptet! 
Kram Dee!!

Köttfärssås med Zucchinipasta.

1 kg nötfärs
1 msk vegeta 
1/2 msk svartpeppar
1 msk oregano
Vitlök ( efter smak) 
1 msk paprikapulver 
10 msk tomatpuré 
1 msk chilipulver 

Bryn köttfärsen tillsätt kryddorna och tomatpurén tillsätt vatten till du får den konsistens du vill ha på din köttfärssås! Låt puttra under lock på låg värme i ca 30-40 min. 

Zucchinipasta.
Hyvla zucchini med en potatisskalare, stek hastigt i panna med lite vitlök och salt.
Smaklig måltid!!
Glöm inte hyvla på ordentligt med parmesanost vid servering!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar