LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, augusti 29, 2015

Protein pudding!!

Gott folk det här är något för er som med jämna mellanrum blir lite sötsugna men inte vill att kollisarna drar iväg allt för mycket! 
Den innehåller självklart sötningsmedel då den är söt och med det följer även lite mer kolhydrater. 
Jag vet att detta kan diskuteras i all oändlighet om det är LCHF? om det e rätt eller fel? men i slutändan är det bara du själv som bestämmer vad som gäller just för dig!!!!
Personligen äter jag LCHF kost sedan många år och försöker både för viktnedgången och för min diabetes skull hålla nere på både sötningsmedel och kollisar men med måtta. 
Jag tror också det är just därför jag har kunnat leva så här i så många år utan problem! 
Allt handlar om att hitta en balans som passar just dig och din livsstil! 
Allt som går till överdrift har en tendens att inte hålla! Så känner jag att det är lite med allt här i livet!
"Lagom är bäst"
Så vill du unna dig något gott ibland finns denna protein puddingen i både Carmel och chokladsmak!
Jag tycker att de smakar helt ok!
Kram Dee
Varför inte unna sig en innan eller efter träning?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar