LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, november 20, 2015

Brysselkålsgratäng med prinskorv.....

Då är jag tillbaka efter några dagars uppehåll, har helt enkelt varit fullt upp med jobb och familj så jag har fått  prioritera lite annat. 
Men som sagt nu är jag tillbaka med massa gott och toppen recept!!
Dagens lunch och/ eller middagstips är 
Brysselkålsgratäng med prinskorv.
Måste erkänna att brysselkål tidigare inte varit en av mina favoriter vilket gör att jag varje gång blir så positivt överraskad när jag tillagar det och det smakar fantastiskt gott!! 
Ge det en chans, tror ni kommer gilla det!
Ta hand om er och era nära och kära.
I dessa oroliga tider behöver vi all kärlek vi kan få! 
Kram Dee!! 
Bryssekålsgratäng med prinskorv.
1 kg färsk brysselkål
3 ägg
1 dl grädde
1/2 pkt Philadelphia original 
100 g cremefraiche 
1 dl riven ost
Parmesan (efter smak)
Salt, vitlökskrydda, vitpeppar
3 msk touch of taste kalvfond 

Koka brysselkålen i 10-15 min, krydda vattnet med 3 msk touch of taste kalvfond. 
Sila och häll brysselkålen i önskad form. 
Blanda alla de övriga ingredienserna i en skål och häll över brysselkålen. 
Toppa med lite ost och riv lite parmesan över (helt frivilligt).
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 30 min, när gratängen fått fin färg helt enkelt så är den klar.
Smaklig måltid!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar