LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, december 12, 2015

Timjankyckling i gräddsås med friterade morötter...

Önskar er en underbar lördag, min kommer vara fullspäckad med fotboll!!
Här kommer dagens underbart goda lunch/ middagstips!!
Timjankyckling i gräddsås med friterade morötter.....
Smakar himmelskt!
Ta hand om er alla fina där ute!!
Kram Dee!
Timjankyckling i gräddsås med friterade morötter.....
3 st kycklingfiléer (dela på mitten på längden)
Parmesan 1/2-1 dl 
1/2 kruka färsk timjan
2 dl grädde
Grillkrydda (hemgjord) (krydda efter egen smak)
Citronpeppar (krydda efter egen smak)

Dela, krydda och stek kycklingfiléerna i rikligt med smör i stekpanna till de är genomstekta och fått fin färg. 
Tillsät grädde, färsk timjan, parmesan och låt det puttra i 10 min på svag värme. 
Servera med friterade morötter och avokadokräm. 
Smaklig måltid!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar