LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, december 15, 2015

Coleslaw ala LCHF...

Coleslaw är bland det bästa jag vet, om den är god...
Den funkar i princip till allt och kan stå i kylen flera dagar utan att den smakar illa. 
Finns ett ex. antal olika sätt att göra den på och man kan variera både kålsorter och kryddor.
Här kommer ett super gott recept på 
Coleslaw ala LCHF...
Detta recept använder jag alltid mig av och jag har inte i lök då jag inte är så förtjust i det. 
Ha det gott och glöm inte ta det lugnt i julstressen!
Kram Dee!

Coleslaw ala LCHF....
1/2 vitkål (ganska liten)
1/4 rödkål (ganska liten)
4 msk rapsolja
2 st morötter (mellan stora)
1 1/2 dl cremefraiche
1 1/2 dl majonäs
4-5 msk dijonsenap 
1 tsk citronsaft
Örtsalt (efter egen smak)
Salt (efter egen smak)
Svartpeppar (efter egen smak)

Strimla kålen fint och riv morötterna. 
Blanda ihop de övriga ingredienserna i en egen skål och häll sedan över allt på kålen och morötterna. 
Krydda efter egen smak och blanda ordentligt.

Hoppas det smakar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar