LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, december 03, 2015

LCHF pizza på ostbotten.....

Gårdagen var lugn och vi spenderade hela dagen hemma, fixade, trixande och bara tog igen oss...
Passade på att testa den omtalade lchf pizzan på ostbotten och jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad!!!
Gott, enkelt och mycket mättande.
Take care!
Kram Dee!!
LCHF pizza på ostbotten.
Hushållsost
3 tsk Stark paprikapure (blanda ut med 5 tsk vatten)
Rökt skinka
Makrill/ tonfisk
Tomat
Oregano

Hyvla ostskivor och sprid ut på bakplåtspapper på en plåt. 
Grädda osten långt upp i ugnen på 200 grader till osten smält och fått lite färg ca 10 min.
Ta ut plåten och bre på den utblandade paprikapuren. 
Lägg skinka över hela pizzabotten.
Lägg nu över ett till lager med ost och avsluta med tomatskivor och oregano.
Jag gjorde två pizzor den andra gjorde jag på samma sätt men jag bytte ut skinkan mot tonfisk och makrill i tomatsås.
Grädda i ytterligare 10 min eller till pizzan fått fin färg. 
Servera med en god sallad.
Smaklig måltid!

Pizza med tonfisk och makrill i tomatsås....
Pizza med rökt skinka....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar