LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, januari 06, 2016

Krämig lax och kålrabbipyttipanna med ägg...

God fortsättning alla!!!!
Hoppas ni ser fram emot ett toppen 2016 med massa nya möjligheter, nya drömmar och erfarenheter....
Här kommer årets första lunch/ middagstips...
Krämig lax och kålrabbipyttipanna med ägg..
massa fler recept kommer dyka upp under året och jag 
hoppas ni ser fram emot goda och nyttiga recept, det finns endel på lager nu...
Låt er inspireras!
Kram Dee!!

Krämig lax och kålrabbipyttipanna med ägg...
1 kålrabbi
3 morötter 
1 gul lök
1 dl grädde
400 g lax
2 tsk allroundkrydda (Urtekram)
Salt och citronpeppar (efter smak)

Skär kålrabbin och morötterna i lagom stora tärnor, hacka löken. 
Börja med att steka upp kålrabbin i rapsolja och smör i några minuter, tillsätt sen morötterna och till sist löken, krydda med allroundkrydda.
Stek allt till det fått fin färg.
Tillsätt grädden, låt koka upp och ställ åt sidan medan fisken tillagas.
Skär laxen i lite större tärningar, krydda med lite citronpeppar och salt.
Stek upp i rapsolja och smör ganska hastigt.
När fisken fått fin stekyta blanda den med grönsakerna försiktigt så inte fiskbitarna går sönder.
Servera med stekt ägg...

Smaklig måltid....




2 kommentarer:

  1. Perfekt när man börjar träna 👍

    SvaraRadera
  2. Anonym7.1.16

    Provade receptet och det var jätte gott.

    SvaraRadera