LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, januari 08, 2016

LCHF broccoli/ blomkålsbullar med bacon och hallon/ blåbärs sylt....

Ny dag!! Nytt recept!!
Här kommer en klassiker med nya smaker. 
Var sugen på potatisbullar med bacon och lingonsylt. 
Så mitt alternativ blev 
LCHF Broccoli/ blomkålsbullar med bacon och hallon/ blåbärssylt..
så nöjd blev jag!!
Smakar underbart gott, går fort och lätt att göra!! 
Ta hand om er och njut av god mat!!
Kram Dee!!

LCHF broccoli/ blomkålsbullar med bacon och hallon/ blåbärssylt....

Hallon/ blåbärssylt
3 dl hallon
1 dl blåbär
3 dl vatten
4 msk sukrin melis (går att välja bort)

Koka upp allt i en kastrull, sänk värmen och låt sjuda 40-50 min på låg temperatur till det tjocknat och ser ut som sylt.

Broccoli/ blomkålsbullar 
200 g broccoli 
1 kg blomkål
4 ägg
2 msk mandelmjöl
1/2 tsk salt
4 msk Fiberhusk 
1 tsk kanel

Kör broccolin och blomkålen i matberedaren. 
Blanda i de övriga ingredienserna och rör om till smeten blir jämn och fin. 
Låt stå och tjockna 10-15 min. 
Forma fina "bullar" likt "potatisbullar" och stek upp i rapsolja eller smör på låg temperatur i panna. 
Servera med knaperstekt bacon och hemgjord hallon/ blåbärssylt. 
Smaklig måltid..












1 kommentar: