LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, januari 20, 2016

LCHF langos serverat med rökt skinka, serrano lufttorkad skinka, blandad sallad och örtdressing....

Hej hej!
Hoppas allt är bra med er och att ni håller er friska! 
Var idag sugen på langos och testade med lite andra tillbehör än sist. 
Så här kommer dagens variant!
Lchf langos serverat med 
Rökt skinka, serrano lufttorkad skinka, blandad sallad och örtdressing...
Riktigt gott, så missa inte detta!
Sköt om er! 
Kram Dee!

Lchf langos serverat med 
Rökt skinka, serrano lufttorkad skinka, blandad sallad och örtdressing...

LCHF langos.
6 ägg
3 msk majonäs 
3 msk cremefraiche 
7 dl riven Gouda ost 
1 msk Fiberhusk 
1 msk oregano

Blanda alla ingredienser och låt stå och tjockna i 10 min. 
Klicka ut på bakplåtspapper på en plåt. Grädda på 250 grader 8-10 minuter ganska högt upp i ugnen. 


Örtdressing:
400 g cremefraiche 
1 msk salladskrydda (Urtekram)
20 g gräslök

Blanda ihop alla ingredienser och låt stå i kylen 30 min innan den ska serveras.


Skiva den rökta skinkan och serrano skinkan i lagom stora bitar. 
Lägg först den blandade salladen
(babyspenat, ruccola och röd mangold) på langosen. 
På med skinka, serrano skinka och örtdressing.
Toppa med lite oregano!
Redo att ätas!
Hoppas det smakar gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar