LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, januari 14, 2016

LCHF Mintchokladglass...

Choklad älskare!!
Denna är till er...
Underbart god Lchf mintchoklad glass..
gjord på fryst avocado, grädde och självklart kakao.
Här hemma blev den en succé!
Ha det gott och ta det lugnt i kylan.
Kram Dee!!

Lchf mintchokladglass....
2 dl grädde
250 g fryst avocado 
10 msk sukrin gold ( går att välja bort eller minska beroende på hur sött man vill ha det)
3 msk kakao
1 tsk pepparmintsaromat

Koka upp grädde, sukrin och kako, låt svalna några minuter.
Kör "chokladmjölken" och den frysta avocadon i matberedaren till det blir en fin och jämn glass.
Tillsätt pepparmintsaromaten och blanda ordentligt.
Häll upp glassen i portionsskålar och låt stå i frysen 30 min.
Servera med lite riven mörkchoklad (85%)
och eller en ruta choklad till också....
Hoppas det smakar...








2 kommentarer: