LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, januari 07, 2016

Lax med färskost serverad till kålrotsmos med pesto och parmesan...

Är inne i en period där jag testar olika recept och maträtter med rättika, kålrabbi och kålrot. 
Än så länge har jag blivit positivt överraskad varje gång...
Här kommer ett enkelt och jätte gott lunch/ middagstips.
Lax med färskost serverad till kålrotsmos med pesto och parmesan...
Hoppas ni tycker om det!
Ta hand om er!
Kram Dee...

Lax med färskost serverad till kålrotsmos med pesto och parmesan.....
1/2  kålrot
1/2 msk salt
1 dl riven parmesan
25 g äkta smör
1/2 dl grädde 
1 msk pesto ( Urtekram)
400 g lax
Färskost gräslök 
Salt (efter smak)

Skala och tärna kålroten i lagom stora bitar. 
Koka i saltat vatten 20-25 min eller till den är mjuk. 
Häll av vattnet och blanda den kokta kålroten med smör, grädde och parmesan med en handmixer. 
När moset är klart vänd försiktigt ner pesto. 
Blanda inte för mycket!
Vid servering toppa med en tsk pesto och lite hyvlad parmesan.
Medan kålroten kokar skölj och salta laxen lätt, lägg den i en smord plåt. 
Bre på ett lager färskost med grädlök. 
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 30 min. 
Voilà maten är serverad!
Smaklig måltid!












3 kommentarer:

  1. Anonym7.1.16

    Tack väldigt bra och gott recept.

    SvaraRadera
  2. Anonym7.1.16

    Måste testas!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Anonym7.1.16

    Ser gott ut ��

    SvaraRadera