LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, januari 11, 2016

Choklad chiapudding....

Hoppas ni haft en bra helg, slappat och njutit av god mat...
I helgen passade jag på att lyxa till det lite med choklad chiapudding.....
Super gott!! 
Blev inte så mycket över till mig då barnen älskade det och åt upp nästan allt!! 
Då vet jag att det var gott iallafall!!
Må gott!
Kram Dee!!

Choklad chiapudding...
2 dl kokosmjölk
1 dl mjölk (går att byta till grädde om man vill eller ta 3 dl kokosmjölk istället för 2 dl)
3 msk chiafrön (holistik) 
1 krm vaniljpulver
1 msk kakao
1,5- 2 msk sukrin melis

Blanda alla ingredienser ordentligt i en skål. 
Låt svälla över natten. 
Servera ihop med hallon och pudra lite kakao över. 
Blev ganska mycket så det räcker till 2 portioner. 
Hoppas ni tycker om det!!!







2 kommentarer: