LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, januari 23, 2016

Lchf blåbärsglass.....

Veckan har som vanligt passerat fort och det är redan helg!
Här kommer ett recept på lite gott till lördagsmyset ikväll.
Lchf blåbärsglass...
Fantastiskt gott! 
Men sen är jag en glass fantast också!
Finns det något godare?
Njut av livet och må gott!
Kram Dee!!

Lchf blåbärsglass.......
2 dl grädde
5 msk sukrin melis
1 krm vaniljpulver
250 g fryst avocado
2 dl frysta blåbär 

Värm upp grädde, sukrin och vaniljpulver lite. 
Kör avocadon i matberedaren och rör försiktigt ner den något varma grädden. 
Tillsätt blåbären och kör allt i matberedaren till glassen blir jämn och fin. 
Vill man kan man absolut blanda i lite hackad mörkchoklad och lite hela blåbär.
Fördela i skålar och låt stå i frysen 30-40 min före servering.
Blir ca 2-3 port.
Hoppas det smakar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar