LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, januari 24, 2016

Hallon chiapudding.........

Jobbar hela helgen och passar på att ha lite söndagsmys med go kollega!
Så dagen tips blir en god och super mättande frulle
hallon chiapudding....
Ha en trevlig söndag!
Kram Dee!

Hallon chiapudding....       2-3 port
2 dl kokosmjölk
1 dl grädde
1 dl frysta hallon
2 msk sukrin melis
1 krm vaniljpulver
4 msk chiafrön

Kör kokosmjölk, grädde, sukrin melis och hallon i matberedaren. 
Häll över i en skål och rör ner chiafrön och vaniljpulver. 
Låt stå över natten.
Servera med vispad grädde och bär...
Hoppas det smakar!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar