LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, januari 28, 2016

Köttfärsfyllda paprikor i ugn.....

Bättre sent än aldrig!
Här kommer dagens middagstips
Köttfärsfyllda paprikor i ugn.....
En enkel och smidig rätt till hela familjen.
Hoppas det smakar!
Kram Dee!!

Köttfärsfyllda paprikor i ugn.....
500 g nötfärs                           3-4 port.
4 msk persilja (hackad)
2 msk kalvfond (touch of taste)
1 tsk vitlökspulver
1 tsk örtsalt (eller efter smak)
1 ägg
2-3 msk tomatpuré 
1 msk stark paprikapure
1 msk Färsk timjan (hackad)
6 medelstora paprikor i olika färger
10 championer (dela i lagom stora bitar)
1-2 dl riven ost

Blanda köttfärsen med alla de andra ingredienserna ordentligt, vänd till sist försiktigt i championerna.
Skölj samt skär av toppen på paprikorna och kärna ur. 
Fyll sedan alla paprikor med köttfärs och lägg på paprika locket, lägg i en smord form.
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 1 tim, ta ut paprikorna och strö riven ost
på. 
Grädda ytterligare ca 15-20 min. 
Middagen är serverad!
Smaklig måltid!





                                    

1 kommentar: