LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

söndag, januari 31, 2016

Omelett med Italienska smaker.....

God morgon alla fina där ute!
Har vid flera tillfällen blivit tillfrågad att tipsa om bra frukostar eller vad jag brukar äta till frukost?
Så tänkte att temat i några dagar nu kommer att vara just lätta och goda frukostar.
Här kommer dagens tips
Omelett med Italienska smaker.......
Må gott och njut av bra mat! 
Det är livet!
Kram Dee!

Omelett med italienska smaker...
1-2 port
3 ägg
2 msk grädde (eller kokosgrädde)
1 krm salt
Prosciutto
Salami
Pancetta
Parmesan
Ruccola
Olivolja

Vispa ägg, grädde och salt.
Stek upp i smör i en lagom stor panna.
Lägg upp på tallrik och toppa med prosciutto, salami, pancetta, parmesan, ruccola och ringla till sist över lite olivolja.
Man kan absolut ha lite tomat, mozzarella och lite färsk basilika
om man vill och har det hemma.
En toppen frukost och riktigt mättande!
Hoppas det smakar...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar