LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, januari 12, 2016

Grillade spareribs med svamprisotto ala LCHF......

Ny dag!! Nya erfarenheter!! och självklart nytt recept!!
Här kommer dagens tips 
Grillade spareribs med svamprisotto ala LCHF ....
Rekomenderar detta starkt, uppskattades av hela familjen...
Smaklig måltid!
Och glöm inte njuta av livet och till det hör även att njuta av god mat.
Kram Dee..

Grillade spareribs med svamprisotto ala LCHF.....

Grillade spareribs:
1 kg spareribs
Grillkrydda (Urtekram) 

Olja in och krydda spareribsen ordentligt, krydda mycket så de får rikligt med smak. 
Släng in mitt i ugnen på 200 grader i 1 tim.

Svamprisotto ala LCHF:
1/2 blomkål (stor)
20 st championer 
3 dl grädde 
1 msk allroundkrydda (Urtekram)
2 dl riven parmesan

Stek upp championerna i rapsolja. 
Kör blomkålen i matberedaren till den blir i små korn "blomkålsris"
Släng på blomkålsriset på championerna och stek ihop någon minut. 
Häll på grädden och krydda.
Låt puttra i 10 min. 
Blanda i parmesanen och stäng av plattan. 
Låt risotton stå på den avstängda plattan och tjockna i 20-30 min. 
Servera med ruccola och hyvlad parmesan. 







1 kommentar: