LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, februari 13, 2016

Lchf Semlecupcake med nutellafrosting.....

God morgon alla fina...
Hoppas ni känner igen bloggen nu när jag gjort om den lite, kände att det var dags för lite ljusare färger...
Nog om det!
Imon är det Alla hjärtans dag ❤️
så dagens goda tips är 
Semlecupcake med nutellafrosting...
Något ni kan gotta er med imon när vi passar på att uppmärksamma kärleken lite extra....
Ha en bra dag!
Kram Dee!!

Semlecupcake med nutellafrosting..
4 -5 st.....

Semlecupcakes:
3 ägg
5 droppar steviadrops vanilj
2-3 msk sukrin melis
2,5 msk kokosmjöl
2 dl mandelmjöl
1 dl grädde
2 tsk bakpulver
2 tsk kardemumma 
2 msk Fiberhusk 

Vispa ägg och sötning poröst. 
Tillsätt övriga ingredienser och blanda ihop ordentligt. 
Låt svälla 5-10 min.
Rulla lagom stora bollar och lägg i en smord muffinsform i plåt till stora muffins.
Pensla med äggvita.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 
25-30 min.
Låt svalna.

Nutellafrosting....
2 dl nutella ( hemgjord, recept finns i tidigare inlägg)
2 dl nestle kaymak
2 msk sukrin melis ( valfritt, går att välja bort extra sötning)

Blanda alla ingredienser till en fin och fluffig kräm. 
Jag mixade med stavmixern men en handmixer eller blanda allt i matberedaren tror jag funkar toppen.

Skär av toppen på Semlecupcaken och gröp ur innehållet, fyll med nutellafrosting och toppa med egengjorda chokladhjärtan av 86% choklad.
Njut och Hoppas det smakar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar