LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, mars 23, 2016

Lchf mandelmassa doppade i choklad..... Perfekt påsk godis!

Påsken närmar sig och här kommer ett toppen alternativ man kan unna sig och njuta av!
Lchf mandelmassa doppad i choklad....
Perfekt att fylla ett fint påskägg med....
Ha en toppen dag och sköt om er.
Kram Dee!

Lchf mandelmassa doppad i choklad....            10-15 st 

Mandelmassa:
2 dl mandelmjöl
3 msk sukrin melis
4 msk grädde
1 krm vaniljpulver 

Kör alla ingredienser i matberedaren till en jämn och fin mandelmassa.
Ställ in i frysen 10-15 min.
Rulla mandelmassan i lagom stora bollar och doppa i smält choklad. 
Jag har använt mig av cavalier choklad sötad med stevia. 
Går absolut att ta vanlig mörkchoklad om man vill det.
Toppa med hackad hasselnöt eller mandel. 
Hoppas det smakar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar