LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

måndag, juni 08, 2015

Omelettpizza! Underbart god kvällis!

Gjorde en hur god omelettpizza som helst! Tar typ 20 min att göra allt som allt! Väldigt mättande och uppskattad även av barnen! Här kommer receptet!
Omelettpizza.
8 ägg
1 msk grädde
Lite salt, svartpeppar 
In i ugnen på 220 grader ca 10 min eller till omeletten har stelnat.
Blanda ihop
2 msk tomatpuré 
1 msk rapsolja
1,5 msk vatten
Salt, oregano, svartpeppar, vitlök.
Bred över tomatpuré blandningen på omeletten, toppa pizzan med ost, skinka, championer, tomat ( eller vad man vill , helt efter egen smak) 
In i ugnen på 220 grader i ytterligare 10 min eller till osten smält och pizzan fått färg. Servera med sallad! 
Jag gjorde en sallad på tomat, gurka, isbergssallad, salt, rapsolja och 4 mask créme fraiche! Sååååå gott!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar