LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, juni 10, 2015

Tidig morgon med "falsk mannagrynsgröt"

Som småbarns förälder är man inte bortskämd med sömn direkt! Min lilla ängel var pigg och glad vid 06.00! Var bara att gå upp! Vid 08.00 har man typ redan gjort allt som stod på dagens agenda
•Baka tårtbotten till min väninnas sons student!✔️
• fixa nötcreme till tårtan✔️
• lunch till barnen, jag jobbar senare ✔️
• plockat, bäddat hemma ✔️
Sist men inte minst slängde jag ihop en jätte god "falsk mannagrynsgröt" lite geggig i konsistensen! Tyckte jag att den var men funkar absolut! Super mättande var den också! Receptet kommer här!

"Falsk mannagrynsgröt"
50 g smör
1/2 dl mandelmjöl
1 tsk Fiberhusk 
1dl kokosmjölk
1 msk sukrin
1 ägg
Smält smöret på låg värme, rör ner mandelmjöl, blanda i de övriga ingredienserna, låt sjuda till du fått den konsistens du vill ha.
Servera med kanel, bär, sukrin eller nötter det är helt upp till dig!
Hoppas det smakar!

3 kommentarer:

  1. Tack återigen för att du tar hand om sonens student-tårtor ♥ Känns fullständigt tryggt att veta att det är just du som fixar det,då blir det inget annat än supergott!

    SvaraRadera
  2. Tack själv fina<3 ses imon!

    SvaraRadera