LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

lördag, juli 25, 2015

Blomkålsbiffar och zuccinipasta med tomatsås!

Vädret vill inte riktigt som jag vill i år!! 
Undrar om det finns någon som uppskattar detta konstanta regnande? Vad gör ni en sån här dag? 
Jag försöker för det mesta göra det bästa av det men ibland tar idéerna helt enkelt slut! 
Mest synd tycker jag om barnen som inte kan njuta av sitt sommarlov fullt ut! 
Åker man iväg utomlands en sväng, kanske det inte spelar så stor roll men hela sommaren i detta gråa, trista och regniga vädret! 
Nog tjatat om det! 
Här kommer ett recept på goda blomkålsbiffar med Zuccinipasta och tomatsås, om inte sommare kommer till oss får vi ta hit den! 
En god och somrig rätt! 
Lätt men väldigt mättande!

Blomkålsbiffar. 

1 blomkålshuvud
3 ägg
1 dl creme fraiche
4 msk profiler 
1 msk Fiberhusk 
Peppar, oregano, grillkrydda, salt och vitlök. (Helt efter smak)

Dela blomkålen i bitar, koka den och låt sjuda i 5 min. Låt rinna av och svalna. 
Kör blomkålen i matberedaren, blanda ihop alla ingredienser och låt smeten stå och tjockna i ca 15 min. 
Gör biffar i önskad storlek och stek upp i äkta smör och lite olja. 

Tomatsås

Blanda tomatpuré, vatten, olja, salt, oregano, peppar och vitlök. Koka upp och låt sedan sjuda på låg värme till såsen får en god och mjuk smak, så den inte smakar bittert. 

Zuccinipasta.

Hyvla Zuccini med en potatisskalare, stek hastigt i olivolja och vitlök.

Smaklig måltid gott folk! 
Hoppas ni gillar det lika mycket som jag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar