LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, juli 09, 2015

Fräsch kesofrutti!!

Här kommer ännu ett fräscht sommar recept, denna gången ett lätt och jätte gott alternativ till risifrutti, perfekt mellis för både vuxna och barn. 
Går bra att servera med frukt, bär, sylt, kanel ja precis vad man vill, experimentera och variera smakerna! 


 
LCHF kesofrutti!
250 g keso 
2 dl vispgrädde
1 krm äkta vaniljpulver
1-2 krm vaniljarom
1-2 tsk sukrin, el 2-3 droppar stevia (detta helt efter smak)

Skölj keson och låt den rinna av. Vispa grädden. Tillsätt de resterande ingredienserna och rör om! 
Hoppas ni tycker om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar