LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

torsdag, juli 23, 2015

Dagens lunch tips! Krämig broccolisoppa med knaperstekt bacon. Omelettpannkaka serverad med grädde och blåbär!

Här kommer recept på dagens lunch! Mycket lätt och fräsch måltid men ändå väldigt mättande! 

Krämig broccolisoppa toppad med knaperstekt bacon.

Krämig broccolisoppa....

1 burk kokosmjölk
ca 200 g fryst broccoli
1/2 hackad gul lök
Salt, svartpeppar, grillkrydda efter smak. 

Lägg alla ingredienser i en kastrull, koka upp och sänk sedan värmen och låt sjuda ca 15-20 min. 
Mixa allt med en stavmixer till du får en krämig soppa, smaka av! 
Servera med knaperstekt bacon, (lägg inte på bacon förrän strax innan servering så de inte blir mjuka).

Omelettpannkaka...
Omelettpannkaka med kanel, serverad med grädde och blåbär.



3 ägg
2 msk grädde
2 msk sukrin melis
Kanel efter smak

Visspa ihop alla ingredienser, grädda i panna på låg värme. 
Servera med grädde och blåbär. 
Man kan självklart variera kryddor, bär mm hur man vill, ex byt kanel mot vanilj eller kardemumma varför inte lite kakao, kanske servera ihop med smaksatt sockerfri kvarg?!
Smaklig måltid!
Hope you enjoy!


3 kommentarer: