LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

onsdag, juli 22, 2015

Kanelbullar/ vanilj och blåbärsbullar LCHF style!

Ibland kan regniga dagar vara bra! 
Man pysslar, ordnar och donar! 
Fyller på frysen med massa mat och fika som underlättar den stressiga vardagen! Måste dock erkänna att det varit lite många såna tråkiga dagar på sistone! 

Här kommer ett recept på goda LCHF bullar. 
Tycker absolut att de smakar bra! Självklart inte som vanliga bullar, vilket är svårt att få till när man inte använder sig av vetemjöl. 
Låt mig bara påminna om att bullarna absolut inte är "kolhydratfria" då de innehåller både sukrin, fiber sirap och olika nötmjöl! 
Men de innehåller definitivt mindre kolhydrater än vanliga bullar. 
Jag tycker absolut att de är ett bättre alternativ till vanligt fikabröd
(enligt mig)! 
Hoppas ni testar och tycker om dem! Skriv gärna några rader om vad ni tyckte?!


Kanel/ vanilj och blåbärsbullar LCHF style

10 msk sukrin 
8 ägg
2 dl grädde
3 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
4 krm vaniljpulver
3 tsk kardemumma
4 tsk bakpulver
5-6 msk Fiberhusk (kolla av konsistensen)

Kanelfyllning
150 g smör ( rumstempererat)
5-6 msk kanel
6 msk sukrin melis
5 droppar steviadrops vanilj 


Vanilj och blåbärsfyllning
150 g smör (rumstempererat)
4 tsk vaniljpulver
6 msk sukrin
5 droppar steviadrops vanilj
125 g blåbär

Vispa ägg och sötning i 2-3 min. 
Blanda i resterande ingredienser. 
Låt smeten svälla 10-15 min.
Lägg i bullformar i en muffinsform. 
Forma runda bollar och lägg i formarna klicka i ordentligt med önskad fyllning. Pensla med ägg och toppa med hackad mandel. 
Grädda bullarna 20-25 min, mitt i ugnen på 175 grader. 





6 kommentarer:

  1. Inget slår dina vaniljbullar i allafall///sami

    SvaraRadera
  2. Anonym22.7.15

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Anonym22.7.15

    Mmm! Se super gott ut!

    SvaraRadera
  4. Anonym22.7.15

    ��

    SvaraRadera
  5. Anonym22.7.15

    Gott det ser ut och vara

    SvaraRadera