LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

fredag, juli 31, 2015

Stekt kycklingfilé med grönsaker!

Dagens middag blev stekt kycklingfilé med härliga grönsaker till!
Man kan verkligen välja precis vad man vill ha i eller bara slänga i det man har hemma! 
Jag försöker kanske tänka lite på kolhydraterna och väljer då kanske inte majs och grönsaker med mycket kollisar i första hand! 
Här kommer mitt recept!
Ge gärna tips på hur ni brukar göra! 
Hoppas det smakar! 


Stekt kycklingfilé med grönsaker.

4-5 kycklingfiléer beroende på storlek.
2 färska broccolibuketter
15 st championer
1/2 purjolök
1 röd paprika
Krydda med:
Salt, grillkrydda, muskotnöt, dragon, citronpeppar  och 1 msk fiber sirap clear.

Stek upp alla ingredienser var för sig på hög värme i rikligt med olja och lite smör. Krydda efter smak. 
Blanda ihop allt i en form och smaka av, krydda till det smakar bra, ringla över fiber sirap clear och blanda ordentligt. 
Servera med sås gjord på
1 dl cremefraiche
1 msk Majonäs
grillkrydda efter smak och ca 4-5 droppar citronsaft.
Vill man kan man slänga på några cashewnötter eller varför inte lite sesamfrön! 
Det är bara fantasin som sätter stopp! 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar