LCHF MY WAY!


MrsDee "LCHF MY WAY"
Den perfekta bloggen för dig som äter LCHF/LOWCARB eller för dig som
gillar att experimentera med mat och nya smaker.
Jag vill främst inspirera och dela med mig av recept.
Själv äter jag Liberal LCHF som ibland lutar åt LOWCARB då jag kanske inte alltid håller mig till LCHF:s "alla regler"
Jag har valt min livsstil för att må bra och för att få
bättre blodsockerkontroll då jag är
typ 1 diabetiker.
Det finns inget rätt eller fel
när det kommer till mat,
enbart du själv vet vad du mår bra av....

Kram Dee!!

tisdag, juli 21, 2015

LCHF pyttipanna!

Pyttipanna så gott! 
Här kommer det enkla receptet! 
Går hur fort som helst och tro mig alla kommer älska det! 
Du kan verkligen variera grönsakerna och använda dig av precis det du vill och har hemma! 
Tänk att det kan vara både gott och nyttigt!
Så här har jag gjort!


LCHF pyttipanna
1 Zuccini 
1 medelstor gul lök
Några korvar med hög kötthalt, jag använde Wiener paprikana
5-10 championer 
Skiva korven och grönsakerna i önskad storlek, stek hastigt i smör på hög värme var för sig! 
Krydda med salt, svartpeppar, grillkrydda och lite vitlökspulver. 
Blanda allt i en form. 
Stek upp ägg till serveringen! 

2 kommentarer: